<< | Titelpagina | Kuala Lumpur1 | Taman Negara | Kuala Lumpur2 | Cameron Highlands1, -2 | Penang1, -2 | Langkawi1, -2

Langkawi

zondag 12 t/m vrijdag 17 augustus

Zondag 12 augustus begon met veel bewolking en onweer, maar het werd al gauw beter. Erik en Caroline gingen na het ontbijt naar het strand, maar Hans en Gina zouden een wandeltochtje maken langs 7 watervallen. Onderweg kwamen ze eerst langs het Oriëntal Village van waaruit je met een kabelbaan naar een bergtop kan. Verder bestaat het dorp uit allerlei winkeltjes en restaurants. Ze schonken er erg lekkere cappucino.

Oriental Village

Omdat de geldbuidel leeg begon te raken gingen Hans en Gina op zoek naar een bank. In de hitte was het al gauw verder dan gedacht, dus werd een taxi besteld. Na het pinnen besloten Gina en Hans toch maar naar het strand te gaan. Af en toe viel er wat regen, maar de temperatuur was prima. 's Avonds weer gezellig bij het Thaise restaurant op de pier gegeten en de dag afgesloten met Kolonisten van Katan in de lobby.

Thais restaurant

Maandag 13 augustus begon de dag zonnig en warm. Hans was als eerste op en keek zoals altijd vanaf het balkon naar vogels en allerlei andere dieren. In de bomen zaten die morgen een Great Hornbill, twee Oriental Pied Hornbills, twee soorten apen, eekhoorns, Red-eyed Bulbul 's en Asian Fairy Bluebirds. De Common Myna van de middelste foto zagen we overal in Maleisië.

Uitzicht vanuit het huisje

eekhoorn Common Myna Oriental Pied Hornbill

We besteden onze dag met lezen, zwemmen, beachvolleyballen en lekker luieren. En er is altijd wel wat te zien, zoals een hermietkreeft of een Brown-winged Kingfisher. Dat maakt het altijd leuk om op het strand te zijn.
Om half vier, toen we net wat zaten te eten bij het zwembad, begon het ineens te hozen. In tegenstelling tot de geruchten dat het hier slechts een uurtje regende voordat de zon weer gaat schijnen bleef de regen gestaag uit de lucht vallen. We hebben ons toen maar met het busje naar de huisjes laten brengen. 's Avonds bij de Chinees gegeten en uiteraard weer Kolonisten van Katan gespeeld in de lobby, waar elke dag life muziek voor extra gezelligheid zorgde.

Berjaya Beach Lekker luieren
Heremietkreeft Brown-winged Kingfisher

Dinsdag 14 augustus stonden we vroeg op, want we gingen deze dag duiken en snorkelen bij het eiland Pulau Payar. Dat was vanaf Kuah nog een uurtje varen. Om 11 uur legden we aan bij het eiland. De zon liet nog even verstek gaan, maar dat was voor het duiken geen bezwaar. Gina legde alles op film en foto vast en de anderen namen een duik in het heldere water. Het was fantastisch. Je zwom tussen allerlei koralen en wel honderden vissen door.

Klaarmaken voor de duik
Op het duikplatform

Na een lekkere lunch gingen we met z'n allen snorkelen. Zelfs Gina vond het super. Normaal wil zij niet in water waar vissen zwemmen. Nu zwom ze twee uur aaneen in water waar af en toe kleine haaien en ook barracudas onder ons door zwommen. Er was genoeg te zien, veelkleurige vissen, koraal, zeekomkommers, zeeegels, te veel om op te noemen.

Erik en caroline geven het OK-teken Pulau Payar De baai waar we snorkelden
Snorkelen

's Middags ging de zon nog lekker schijnen. Om 15.00 uur gingen we weer terug met de boot en om 17.00 uur waren we terug op het resort. 's Avonds lekker gegeten bij de Japanner in het Oriëntal Village. Tenslotte weer het onvermijdelijke Kolonisten van Katan gespeeld in de lobby.

Woensdag 15 augustus begon regenachtig, maar na het ontbijt was het weer lekker weer. Het bleef wel wisselvallig. We hebben een groot deel van de dag op het strand doorgebracht, maar zijn wel een keer naar het huisje gegaan tijdens een regenbui en hebben daar gekaart. Tijdens de volgende bui hebben we loempia 's gegeten in het beachrestaurant. 's Avonds gingen we mee met een natuurwandeling over het resort onder leiding van Dev waarbij we Colugo 's (Flying Lemurs) en vliegende eekhoorns hebben gezien. Na afloop in het beachrestaurant gegeten.

Beaqchrestaurant Lekker lezen Natuurwandeling

Donderdag 16 augustus regende het pijpenstelen. We bleven maar wat langer liggen en gingen laat ontbijten. Toen het even droog werd, zijn we naar het strand gegaan. De vreugde was van korte duur, maar we bleven onder de parasols toch maar zitten. De temperatuur bleef goed. we vereerden het beachrestaurant nog een keer met een bezoek en gingen daarna kaarten. Hans en Caroline zijn om 18.00 uur, toen het weer droog was, nog een uurtje wezen beachvolleyballen.

Op het strand onder de parasols
Kaarten in het huisje Hallo daar!

's Avonds voor de laatste maal bij het Thaise restaurant op de pier gegeten en tenslotte weer Kolonisten van Katan gespeeld.

Kolonisten van Katan

Vrijdag 17 augustus was de laatste dag in Maleisië. Na een bewolkte ochtnd werd het toch nog mooi weer. We genoten nog van de laatste zonnestralen op het strand en speelden nog beachvolleybal.

strand

Om half acht werden we opgehaald en vertrokken we met een binnenlandse vlucht naar Kuala Lumpur. Met een vertraging van ruim een uur vertrokken we richting Amsterdam waar we om 07.20 uur op zaterdag 18 augustus landden. Uiteindelijk waren we even na half tien weer thuis.

Vliegtuig vanuit Langkawi

Het was een onvergetelijke reis. Prima georganiseerd door De Jong Intra. Het was bijzonderlijk leuk dat we deze vakantie met z'n vieren konden maken ter gelegenheid van de 50e verjaardag van Gina. We kunnen er met veel plezier op terugkijken. Maleisië, tot ziens - Selamat Jalan!