<< | Titelpagina | Kuala Lumpur1 | Taman Negara | Kuala Lumpur2 | Cameron Highlands1, -2 | Penang1, -2 | Langkawi1, -2 | >>

Langkawi

donderdag 9 augustus t/m zaterdag 11 augustus

De taxi zou al om 07.15 uur voor de deur staan, dus we moesten vroeg op. De chauffeur was goed op tijd en we gingen op weg naar onze eindbestemming, het eiland Langkawi. Bij de haven aangekomen was er nog even onduidelijkheid over wie de tickets voor de boot zou hebben. Wij hadden ze niet (later bleken ze toch in onze koffer te zitten. Hans had ze over het hoofd gezien), maar de chauffeur regelde al snel nieuwe en we scheepten in voor de drie uur durende overtocht. Er werden direct al spuugzakjes uitgedeeld en die bleken maar wat nodig. In de rij van Hans en Gina zaten vier dames om de beurt hun zakjes met de onsmakelijke inhoud te vullen. Wij - uit het land van de zeevaarders - hadden nergens last van. Of toch wel een beetje Hans ...?
Tegen het middaguur kwamen we in het Berjaya Beach resort aan. Het was een prachtig park, gelegen aan een baai. De huisjes waren aan de voet van een berg in de jungle gebouwd. Wij kregen twee aaneengeschakelde huisjes met een prachtig uitzicht over een deel van het park en zelfs de zee was - zij het in de verte - te zien. De middag brachten we door op het strand. Daar genoten we van het alsmaar mooie weer.

onze huisjes in Berjaya Beach Ruime kamers en een balkon

Aan het strand bij Berjaya Beach

Op vrijdag 10 augustus eindigde onze rondreis met een rondrit over het eiland. De chauffeur stelde echter voor om een tochtje te maken door de mangroves. Dat leek ons wel wat. Het was één van de leukste excursies van de vakantie. We voeren door de mooie natuur met de typische magrovebomen, we zagen arenden van dichtbij, zagen apen, voeren door de krokodillengrot (geen gezien overigens!), bekeken een vleermuizengrot en bezochten een viskwekerij. Tenslotte eindigde de tocht met een snelle rit over zee. We voelden ons net leden van Expeditie Robinson.

Met deze boot voeren we door de mangrovebossen

Brahmany Kite Makaak Makaken Mangrovebos White Bellied See-eagle

Krokodillengrot Vleermuizengrot

Kreek bij de viskwekerij Bij de viskwekerij
De gids legde veel uit Degenkrab

Erik Hans Gina Caroline

En nog was de koek niet op voor deze dag, want we brachten nog een bezoek aan Underwaterworld. Ook dat was erg interessant. Vooral de aquaria met allerhande vreemdsoortige dieren vonden we prachtig.

Mooie aquaria

Om 15.15 uur waren we weer op het resort. Gauw de zwemspullen gepakt en op naar het strand. Hans, Erik en Caroline hebben nog beachvolley gespeeld. Iets wat ze de overige dagen elke dag zouden doen. Er waren steeds wel voldoende mensen om twee teams te maken. 's Avonds gegeten bij een Thais restaurant, dat romantisch op een pier in het water is gebouwd. Tenslotte speelden we Kolonisten van Katan in de lobby van het hotel.

Zaterdag 11 augustus ging Hans met een vogelexcursie mee. De excursie werd geleid door de Maleisische gids Dev en Annemarie, die uit Nederland afkomstig is. Henk Gude uit Velperbroek - hij maakte de foto van het vogelen - en zijn dochter en schoonzoon gingen ook mee. Eigenlijk ging Hans met hen mee, want zij hadden deze excursie besproken en hij kon zich nog daarbij aansluiten. Het was een erg gezellige ochtend. We zagen 27 soorten. Niet zo erg veel misschien, maar vooral de Great Hornbills waren erg mooi. De foto van zo'n neushoornvogel is later vanuit het huisje gemaakt. Verder zagen we o.a. Scaly-breasted Munia, Oosterste vorkstaartplevier en White-breasted Kingfishers.

Vogelexcursie

Scaly-breasted Munia oosters vorkstaartplevier Kingfisher
Great Hornbill

De rest van de familie vermaakte zich prima op het strand met lezen en beachvolleyballen. 's Avonds hebben we in het beachrestaurant gegeten en nog wat gekaart voordat we naar ons huisje gingen om te slapen.

Beachvolleyballen
Lekker lezen op het strand