Madagaskar
2018

Madagascar - fisherboat in Ifaty

Voor de zomervakantie van 2018 kiezen we voor een combinatiereis met Djoser naar Madagaskar en Mauritius. Omdat in Madagaskar Frans gesproken wordt en wij die taal niet of nauwelijks (meer) beheersen vinden wij de keuze voor een groepsreis logisch in dit geval. Het wordt een geweldige afwisselende reis door een apart en ook erg arm Madagaskar, dat bewoond wordt door een vriendelijke bevolking en veel inheemse dieren, zoals lemuren en kameleons. De diverse bezoeken aan de nationale parken, het varen in uitgeholde boomstammen, de tweedaagse trekking en het bezoek aan het strand van Ifaty met de walvisexcursie maakt de reis tot een onvergetelijke ervaring.

Volg de link naar het Fotoboek of start het uitgebreide verslag hieronder met de reis naar Andasibe

Madagascar 2018

We vertrekken op maandagavond 23 juli 2018 vanaf Schiphol voor een reis van drie weken naar Madagaskar en Mauritius. We komen op dinsdag 24 juli aan in de hoofdstad Antananarivo en vertrekken de dag erna op woensdag 25 juli naar Andasibe. Onderweg bezoeken we het Reservé Peyreiras en op donderdag 26 juli zijn we de gehele dag in het nationaal park Andasibe-Mantadia.

Mountainbiken in Antsirabe

Op vrijdag 27 juli vertrekken we naar Antsirabe, waar we na een lange busreis en verschillende stops onderweg in de avond aankomen. Op zaterdag 28 juli maken we een tocht naar een kratermeer en komen met de mountainbike terug de stad in. Een heerlijke actieve dag die echter niet door iedereen met een goede herinnering geassocieerd wordt.

Madagscar 2018

Op zondag 29 juli reizen we naar Ranomafana, waar we op maandag 30 juli een excurise doen in het nationale park Ranomafana. Het is een prachtig park en de Golden Lemur laat zich gelukkig zien, samen met nog veel meer andere bijzondere dieren.De middag hebben we voor onszelf en chillen we gezellig langs de rivier, terwijl we daarna een avondexcursie maken.

Vanuit Fianarantsoa dat we al vroeg in de ochtend bereiken, maken we op dinsdag 31 juli een boottocht op de Matsiatrarivier met uitgeholde boomstammen, die door dorpelingen worden voortgepeddeld. De dag erop bezoeken we een klein natuurpark, genaamd Anja, waar we kennis maken met ringstaartmaki's.

Madagascar 2018

Na het bezoek aan Anja rijden we op woensdag 1 augustus met de bus naar Ambalavao waar we een kijkje nemen bij de grootste zeboemarkt van Madagaskar. Terug bij het hotel bezoeken we het papierfabriekje dat op het terrein van het hotel gelegen is. In de namiddag bezoeken we het stadje zelf dat een levendige markt heeft en waar we leuke foto's kunnen maken.

Nadat we op donderdag 2 augustus aangekomen zijn in Ranohira en de middag bij het zwembad van Motel Isalo hebben doorgebracht, doen we van vrijdag 3 augustus tot zaterdag 4 augustus een prachtige trekking door het Isalo NP. Het is een van de hoogtepunten van de reis, die helaas met een domper eindigt.

Omdat het hotel in Ifaty nog bezet is, gaan we op zondag 5 augustus niet verder dan Toliara waar we in het Victoryhotel de nacht doorbrengen. Vervelend is het niet, want het is een prima hotel met een zwembad en heerlijk eten, dat we als compensatie gratis krijgen. Jammergenoeg blijft er dan wel op het volgende adres te weinig tijd over voor een extra vogeltochtje.

Madagascar 2018

Na het ontbijt rijden we op maandag 6 augustus in een uurtje naar Ifaty een vissersdorpje aan het strand, waar we in hotel Belle Vue een prachtig huisje betrekken op slechts 50 meter van het strand. Het is heerlijk toeven op het strand en als de vissersbootjes binnenkomen is het een kleurrijk gezicht waar we volop van genieten. Op dinsdag 7 augustus maken we nog een succesvol walvistochtje .

Op woensdag 8 augustus laten we Ifaty achter ons en vliegen vanaf Toliara naar de hoofdstad Antananarivo, waar we op donderdag 9 augustus nog een klein bezoekje brengen aan de Rova en de binnenstad. Daarna vertrekken we naar Mauritius voor een driedaagse strandvakantie waarvan een apart verslag komt.

Voor geinteresseerden die wat minder tijd of geduld hebben, maar wel een snelle indruk willen krijgen van onze reis is er een aparte weg via de fotoimpressies met grote foto 's. Via de blauwe (voorwaarts) en rode buttons (terug) is deze route door de site apart te nemen. Onderaan elke fotoimpressie kan men via het keuzemenu terug naar het verslag voor een gedetailleerde beschrijving.