Dubai

Lakes Towers, Souk Madinat, meer hitte en een desertsafari

<< | Dubai | donderdag 9 augustus | vrijdag 10 augustus | zaterdag 11 augustus | >>

Hans Mom in Dubai

Vrijdag 10 augustus hebben we alleen een desertsafari besproken, maar tot 16.00 uur hebben we de tijd aan ons zelf. Helaas is het ramadan en de vrijdochtend is wat bij ons de maandagochtend is. Zo goed als alles is gesloten.

Lakes Towers

Snelweg in Dubai

Het meisje achter de balie in het hotel dat wij om raad vragen, vertelt ons dat zij vaak naar Lakes Towers gaat en dat je daar leuk kunt wandelen. We kunnen er heen met de metro volgens haar, maar als we vijf minuten later voor het dichtsbijzijnde station staan, blijkt dat nog tot 13.00 uur dicht. Dan maar met een taxi, die al klaar staat. We rijden over de brede wegen van Dubai richting Lakes Towers.

Lakes Towers vanuit de taxi

Als we bij Lakes Towers aankomen vraagt de taxichauffeur waar we eruit willen. We zeggen dat we wat willen wandelen en misschien wat shoppen, maar aan zijn vragende gezicht zien we dat hij denkt: "wat zoek je in hemelsnaam in deze hoek"?

Zicht op de Dbai Marina Mall

We stappen uit en staan middenin een wijk met alleen maar wolkenkrabbers. Het is er bloedverziekend heet en we weten niet wat we daar eigenlijk moeten doen. Dan zien we aan de overzijde van de snelweg de Dubai Marina Mall. We houden weer een taxi aan en laten ons over de snelweg afzetten.

Dubai Marina Mall

Voor de Dubai Marina Hall

Bij de Dubai Marina Mall gekomen gaan we naar binnen, maar er is weinig vertier. Alle winkels zijn open, maar het is er stil. Café 's en restaurants zijn gesloten, dus na het gehele winkelcentrum te hebben bekeken en in de sportwinkels de verleiding weerstaan te hebben iets te kopen, staan we na een goed half uur weer buiten.

Dubai Marina

We zijn vlakbij de Marina en besluiten daar naartoe te lopen. We zijn de enigen op straat, niet zo gek met 40 graden Celcius op de thermometer. Zelfs het water in de haven zorgt niet voor verkoeling.

Buulbuul

Loodbekjes

Voor een Witoorbuulbuul en een paar Loodbekjes is het niet te warm, want hoewel ze in de schaduw blijven, zijn ze wel actief. Ze zijn eigenlijk veel te ver weg, maar omdat het de enige twee soorten zijn die ik hier op de foto heb kunnen krijgen, mogen ze toch op de site.

Souk Madinat Jumeirah

Souk Madinat
Burj al Arab
Restaurantje in de Souk Madinat
Cappuccino

Souk Madinat Jumeirah

We nemen vanaf de Marina weer een taxi en laten ons naar de Souk Madinat Jumeirah brengen, waar we eerst iets gaan drinken, iets wat hier gelukkig mogelijk is. Daarna lopen we een rondje door de Souk en gaan daarna de omgeving verkennen.

Buiten de Souk waan je je in een stad uit duizend-en-één-nacht, maar dan wel een slapende, want er is geen kip op straat. Als ik in de hitte probeer een schaduwrijk plekje te zoeken, krijg ik van Gina te horen dat we gewoon door blijven lopen in de zon, want ik wilde toch zo graag "natuur"! Blijkbaar heeft zij geen last van de hitte, ik wel en ik zie ook nog eens nergens "natuur"!

Desert safari

Vanaf 16.00 uur zitten we te wachten om opgehaald te worden voor een desertsafari. Na een half uur wachten blijkt - na een telefoontje van mij - dat de chauffeur in het verkeerde hotel zit. Nadat dit is rechtgezet, stappen we in bij Badr en een Russisch meisje en halen nog een Spaanse man op. Het gezelschap is weer lekker internationaal. De toyota 4-wheeldrive rijdt als een tierelier en zelfs op de weg lijkt het alsof de auto uit zichzelf steeds harder wil.

Verzamelpunt

Desertsafari

Na een half uurtje rijden verlaten we de snelweg en nemen een onverharde weg de woestijn in. Badr heeft er direct zin in en weldra scheuren we heuvel op en heuvel af totdat we bij een verzamelpunt komen waar zo 'n 15 auto 's staan. Daarna gaat het in kolonne door het zand, waarbij ik op de achterbank al snel misselijk wordt.

Gina voor de jeep

Gina Mom

Bloeiende struik

Hans en Gina Mom

Struiken in de woestijn

Zonsondergang

Precies op tijd maken we echter een pauzestop, waarbij ik de tijd krijg om even bij te komen. WE krijgen water en nemen wat foto 's van de omgeving. Hoewel het hordroog is, zien sommige struiken toch nog kans zich hier te vestigen en zelfs te bloeien. In het westen staat de zon al zo laag dat de hemel goud kleurt.

Bedoeinekamp

Aardewerk
Nog meer aardewerk

Op een kameel

Kameelrijden

Kameel

Kameeldrijver en Gina

Als we in het bedoeienenkamp aankomen is de zon al bijna onder, maar we kunnen nog even een klein rondje maken op een kameel. Weer een ervaring rijker stappen we even later het kamp binnen voor de BBQ.

Klaar voor de BBQ

Het buffet

Wil je een foto? Nee!

Show

Danser

We nemen plaats aan een lage tafelmet ons gezelschap en halen eerst kebab, die echt voortreffelijk smaakt. Daarna nemen we wat van het buffet en ook dat smaakt goed. Tijdens het eten is er nog een show met een danser. Het is leuk, maar om exact 20.00 uur wordt er omgeroepen dat het erop zit. Badr brengt ons in een uurtje terug naar het hotel, waar we al snel tussen de lakens belanden en met moeite nog wat Olympische Spelen kijken. De vakantie is over, morgen vliegen we terug naar Nederland.